Johan Ros | Onteigeningsadviseur | Rotterdam
  • Home
  • Onteigening
    • Ik word onteigend – wat nu?
    • Een snelweg door mijn tuin - wat nu?
    • Mijn rechten bij onteigening
    • Kan ik zomaar onteigend worden?
    • Minnelijke onteigening
    • Onteigening voor ondernemers
    • Onteigening van bedrijfspand
    • Vergoeding bij onteigening
    • Schade en kosten bij onteigening
    • Wat kan onteigend worden?
  • Maak kennis
  • Blogs
  • Contact

BLOGS

Aan: de commissaris van de Koning in de Provincie Zuid Holland

8/12/2021

 
 Aan: de commissaris van de Koning
in de Provincie Zuid Holland

De heer J. Smit

Geachte heer Smit,

Niet reagerende aannemers en ambtenaren. Ook in uw provincie lopen uw burgers daar tegenop, helaas. Een voorbeeld? In uw opdracht verving een aannemer het wegdek van een van de provinciale wegen. Dit gebeurde in de nacht. Mijn cliënt, wiens huis aan deze weg ligt, lag te schudden in bed, hoorde de borden rammelen in de kast en in de ochtend klemde plots de deur van de badkamer. We meldden dit bij de aannemer, met het verzoek wat voorzichter te werk te gaan. GEEN REACTIE.
Foto
De daaropvolgende nacht ging de aannemer weer aan het werk. Opnieuw lag mijn cliënt te schudden in bed, hoorde de glazen rinkelen in de kast en in de ochtend kon de deur van de badkamer zelfs niet meer open of dicht. Nu waren er ook scheuren in de muren ontstaan. We klopten wederom aan bij de aannemer, maar helaas: GEEN REACTIE.

We besloten het hogerop te zoeken.

Een bereidwillige gemeenteambtenaar gaf ons het e-mailadres van de medewerker van het begeleidende ingenieursbureau. Maar deze leek als taakopvatting te hebben: kleinmaken, wegwuiven en doorgeven van het schade-loketadres.

Verontwaardigd over deze gang van zaken stuurde ik u via uw bestuursdienst een e-mail met het verzoek om voor uw burger op te komen. GEEN REACTIE. Twee weken later stuurde ik u een herinnering met het verzoek om voor uw burger op te komen. GEEN REACTIE.
Weer twee weken later zond ik u nogmaals een herinnering; dit keer met de aankondiging dat, wanneer er voor een bepaalde datum geen reactie kwam, ik een klacht tegen u en uw bestuursdienst zou indienen.
Vier uur voor het verlopen van de termijn ontving ik een mail. Met daarin de simpele mededeling dat mijn eerste mail doorgestuurd was aan de schadeafdeling. Verder volgde weer een STILTE.

Wordt er nu nog iets van u verwacht? Intussen niets meer. We vechten dit verder uit met uw verzekeraar. En we weten dat dit geen pretje is.

Waarom ontvangt u dan deze e-mail? Zodat we er misschien iets van kunnen leren. Mocht u nog eens een opdracht aan een aannemer willen geven:
  • Zoek dan een aannemer die écht de intentie heeft om schade te beperken;
  • Stel daarbij omgevingsmanagers aan die wél weten wat hun taak is;
  • Kies een ingenieursbureau dat niet bij voorbaat alle problemen plat slaat;
  • Draag uw secretariaat-medewerkers op om inhoudelijk te reageren;
  • En als hen dit niet lukt, om dan ten minste een ontvangstbevestiging te sturen.

Ik wens u wijsheid en compassie toe bij het besturen van onze mooie provincie.

Hoogachtend,

Johan Ros, Onteigeningsadviseur
Rotterdam

Reageren is niet langer mogelijk.
Johan Ros
06 –
22 48 36 97
010 – 466 00 56
​e-mail
Foto
Website by CreatePublish
  • Home
  • Onteigening
    • Ik word onteigend – wat nu?
    • Een snelweg door mijn tuin - wat nu?
    • Mijn rechten bij onteigening
    • Kan ik zomaar onteigend worden?
    • Minnelijke onteigening
    • Onteigening voor ondernemers
    • Onteigening van bedrijfspand
    • Vergoeding bij onteigening
    • Schade en kosten bij onteigening
    • Wat kan onteigend worden?
  • Maak kennis
  • Blogs
  • Contact